سرخط خبرها:
در نشست تجار و بازرگانان استان با سفیر چین در جمهوری اسلامی ایران بیان شد:
استاندار سمنان: استان سمنان می تواند مقصد سرمایه گذاران چینی باشد
استاندار سمنان گفت: استان سمنان می تواند استان پایلوت سرمایه گذاری از سوی سرمایه گذاران چینی قرار گیرد؛ چرا که مردم استان، مسئولان و فعالان اقتصادی پذیرای سرمایه گذاران چینی خواهند بود.
به گزارش روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان؛ سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان روز شنبه 17 شهریور 1403 در نشست مشترک تجار و بازرگانان استان سمنان با سفیر کشور چین در جمهوری اسلامی ایران در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گفت: عضویت استان سمنان در اتحادیه جاده ابریشم باعث شد تا این جلسات با سفیر کشور چین ، صمیمی تر برگزار شود.
وی افزود: به صورت رسمی دعوت می کنم تا یک گروه دانشگاهی و تجاری به منظور تعمیق روابط دوجانبه ذیل قرارداد 25 ساله دو کشور چین و ایران، به استان سمنان سفر کنند.
هاشمی خاطر نشان کرد: شرکت های دانش بنیان و هوش مصنوعی استان سمنان یکی از موفقیت های ارزنده است، آمادگی داریم تا در این حوزه تفاهمنامه ای با کشور چین منعقد کنیم.
وی ادامه داد: استان سمنان استعداد پروژه های تجدید پذیر با سرمایه گذاری سرمایه گذاران از کشور چین را دارد.
استاندار سمنان تصریح کرد: در حال حاضر 7 سرمایه گذار چینی در استان سمنان بویژه در حوزه نیروگاه های خورشیدی در حال فعالیت هستند که به علت نزدیکی به پایتخت کشور و وجود دو فرودگاه بین المللی، طولانی ترین ریل راه آهن در کریدور غرب به شرق، می توان توسعه همکاری و جذب سرمایه گذاری را تقویت نمود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: استان سمنان گنجینه ای ارزنده و فاخر از نیروی انسانی، اقتصادی، معدنی، گردشگری و کشاورزی است.
استاندار سمنان گفت: امید می رود تا طرف چینی در راستای برگشت سرمایه صادرکنندگان استان، در خصوص تسهیل این امر نگاه ویژه ای داشته باشند.
تاریخ:
1403/06/17
تعداد بازدید:
303
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal