استانداری سمنان
استانداری سمنان
ورود اعضا / عضویت
دومين همايش اعطاي گواهينامه رعايت حقوق مصرف كنندگان استان سمنان برگزار شد 1395/12/15
با حضور معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري سمنان
دومين همايش اعطاي گواهينامه رعايت حقوق مصرف كنندگان استان سمنان برگزار شد
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل استانداري سمنان:
دومين همايش اعطاي گواهينامه رعايت حقوق مصرف كنندگان استان در سالن اجتماعات اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي سمنان، معاون وزير و مديرعامل سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان ، همتيان معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استان برگزار گرديد.
همتيان معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندارسمنان اظهار داشت : باتوجه به اينكه وجود توليد رقابت محور لازمه رشد و توسعه در هر جامعه‌اي محسوب مي‌شود، نياز به معرفي و شناساندن توليدكنندگان نمونه به جامعه عظيم مصرف‌كنندگان كه توانسته‌اند با وجود همه مسائل و مشكلات، حمايت از حقوق و كسب رضايت آنها را سرلوحه خود قرار دهند، ضروري است .
وي افزود : بخشي از وظايف سازمان حمايت، حمايت توأمان از فرآيند توليد و مصرف است، نگاه به توليد كننده از نگاه مصرف‌كننده و بالعكس بعنوان يكي از وظايف مهم دولت تلقي مي شود كه باعث شده سازمان حمايت به اين موضوع برسد كه از بنگاه‌هاي توليد و خدماتي كه در راستا احترام و توجه به خواست مشتري فعاليت مي كنند به عنوان حاميان حقوق مصرف كنندگان تقدير شود.
در اين جلسه معاون وزير و مديرعامل سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان گفت: رعايت حقوق مشتري و مشتري مداري يكي از عوامل اصلي براي استمرار و تداوم فعاليت هاي اقتصادي و بازرگاني است.
نوابي افزود: استمرار رعايت حقوق مصرف كنندگان در كشور با نهادينه شدن، پايبندي به رعايت قوانين و مقررات و تامين خواسته ها و نيازهاي مشتريان از سوي واحد توليدي يا خدماتي ميسر مي شود.
وي با اشاره به اينكه رعايت حقوق مردم در فعاليت هاي اقتصادي، بازرگاني و تجاري ريشه در باورها، اعتقادات و نگرش هاي مثبت اجتماعي دارد، گفت: بازار شرايط رقابتي خود را دارد، ولي قيمت، كيفيت، شبكه هاي توزيع و تبليغ و اطلاع رساني از ملزومات فعاليت هاي اقتصادي و بازرگاني است و از همه مهمتر مشتري‌مداري و رعايت حقوق مصرف‌كنندگان است.
معاون وزير و مديرعامل سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان، با بيان اينكه توليد كنندگان و مصرف كنندگان لازم و ملزوم يكديگر هستند، گفت: اگر مردم و توليدكنندگان همديگر را پذيرفته باشند ديگر مشكلي نخواهيم داشت و اين خود احترام به حقوق مصرف كنندگان است، بايد به اين نقطه برسيم كه رعايت حقوق مصرف كنندگان حق الناس است و اين فرهنگ بايد در كشور نهادينه شود،
نوابي ، با عنوان كردن نمونه اي، با انتقاد از قراردادن تاريخ اعتبار بر روي كارت هاي بانكي، با بيان اينكه هميشه انتقاد اين بوده كه چرا كارت‌هاي بانكي بايد داراي تاريخ اعتبار باشد، افزود: ما دليل اين كار را نمي دانيم ولي به دنبال اين هستيم كه تاريخ اين كارت‌ها برداشته شود.
وي گفت: اين موضوع به نوعي تضييع حق و حقوق مصرف كنندگان است، چرا كه براي تمديد آن علاوه بر پرداخت هزينه بايد يك روز از وقت خود را صرف رفتن به بانك و انجام اين كار كنند.
وي با اشاره به اينكه بسياري از مشكلات اقتصادي به دليل دوري از آموزه هاي اسلامي است، گفت: بانك ها به جاي حمايت از مشتريان خود و تقدير از آنان براي انتخاب بانك، براي تمديد و صدور كارت اعتباري، هزينه رفت و آمد و وقت زيادي از مردم مي گيرند.
معاون وزير و مديرعامل سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان، با انتقاد از عملكرد بيمه ها براي دريافت حق بيمه ماه حرام بابت كل سال، بيان كرد: در اين بخش نيز معتقدم نوعي تضييع حقوق مصرف‌كنندگان انجام مي‌شود و زماني كه اعتراض مي‌كنيم مي‌گويند كه شما بيمه را متوجه نمي‌شويد.
نوابي با اشاره به اينكه فقط چهار ماه حرام در سال داريم و چرا بايد براي كل سال حق بيمه ماه حرام پرداخت كنيم، اضافه كرد: براي چه بايد هزينه بيمه به صورت 12 دوازدهم پرداخت شود، يعني بايد بخشي از آن كه ماه حرام است به صورت چهار دوازدهم و بخشي ديگر به صورت هشت دوازدهم دريافت شود.
معاون وزير و مديرعامل سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان، با تأكيد بر حفظ كرامت ارباب رجوع، گفت: خدمات بهتر و بيشتر همراه با ارتقاء كيفيت از حقوق مصرف كنندگان است كه بايد رعايت شود.
نوابي با بيان اينكه ارائه خدمات پس از فروش منحصر به حداقل خدمات رساني در بخش عرضه كالا در نظر گرفته شده، گفت: بايد توليدكنندگان خدمات قبل، حين و پس از فروش را به طور كامل به مصرف كنندگان ارائه دهند و مانند بسياري از كشورهاي ديگر خسارت اعتماد به مصرف كنندگان را پرداخت كنند.
وي افزود: درج قيمت بر روي كالاها نيز يكي از اقدامات اين سازمان است كه اكنون در هر واحد صنفي و يا فروشگاهي، بايد قيمت عرضه را بر كالا درج كند.
معاون وزير و مديرعامل سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان، با اشاره به برگزاري دومين همايش اعطاي گواهينامه رعايت حقوق مصرف كنندگان در استان سمنان، خاطرنشان كرد: در 6 سال گذشته 22 استان اين همايش را برگزار و در سمنان سال دومي است كه اين حركت شروع شده است و اين نويد را بايد بدهم كه سمنان در اين بخش رتبه برتر را دارد.
در اين همايش كه بهروز اسودي رييس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان، جمعه اي رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معاون و كشاورزي سمنان و جمعي از مديران اقتصادي و واحد هاي توليدي و صنعتي استان حضور داشتند و به 10 واحد صنعتي، 2 واحد فروش و خدمات پس از فروش خودرو، پنج مهد كودك و سه دفتر پيشخوان دولت، گواهينامه رعايت حقوق مصرف كنندگان اعطاء شد.
تعداد بازدید: 23
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
Powered by DorsaPortal