سرخط خبرها:
دفتر عملکرد، بازرسی و امور حقوقی

سوالات متداول دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی

1.         تلفن  111 چیست؟

سامانه تلفنی 111 قابلیت برقراری "ارتباط زنده"on line (آن لاین) است. به این معنی که در ساعات اداری، تماس گیرندگان به انتخاب خود، می توانند با کارشناسان سامانه به گفتگوی زنده بپردازند و ضمن بهره مندی از جنبه مشورتی سامانه، با طرح نکات مورد نظر خود و دریافت "کد پیگیری"، امکان دنبال کردن موضوع مورد نظر را نیز بیابند.

2.        سامانه سامد چیست؟

یکی ازمجاری شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) در سراسر کشور، سامانه تلفنی 111 می باشد که همه آحاد مردم ایران، در هر جای میهن اسلامی عزیزمان می توانند ایده ها، پیشنهادات، انتقادات، شکایات و درخواست های خود از دولت را با آن مطرح کنند. در واقع هدف از راه اندازی این سامانه، تمهید شرایط لازم برای برقراری ارتباطات موثر و کارآمد و نیز پاسخگویی سریع و صحیح به مسائل و مشکلات مردم در رابطه با دستگاه های اجرایی است.

3.       نحوه برقرای ارتباط با سامانه 111 و مطرح نمودن درخواست ها و شکایات چگونه می باشد؟

مردم شریف هر استان در محدوده جغرافیایی آن استان می توانند از طریق شماره گیری تلفن 111 (بدون کد و پیش شماره) و انتخاب گزینه صحبت با کارشناسان و یا استعلام و پیگیری درخواست ، درخواست جدید خود را مطرح و یا موارد قبلی خود را پیگیری نمایند.

4.       آیا برقراری ارتباط با تلفن 111 هزینه ای را برخواهد داشت؟

خیر. تلفن 111 در سراسر کشور کاملا" رایگان است.

5.       آیا افراد در خارج از استان محل سکونت خود می توانند درخواست های خود را با سامانه 111 مطرح و یا پیگیری نمایند؟

خیر . سامانه سامد و تلفن 111 محدود به منطقه جغرافیایی می باشد و هر شخص در صورت تماس ، به سامانه 111 استان محل حضور خود متصل خواهد شد.

6.       پیگیری موارد مطرح شده به چه صورت مقدور است؟

تماس گیرندگانی که مایل به پیگیری مطالب مورد نظر خود هستند، پس از بیان موضوع با کارشناس سامانه، کد پیگیری دریافت کرده و به تناسب موضوع مطروحه، مدتی بعد، ضمن تماس با 111 و فشردن کلید شماره 3 تلفن  و ارائه کد پیگیری، پاسخ دستگاه مربوطه به مشکل خود را دریافت خواهند کرد.

 

7.  نکات کلیدی برای تماس با سامانه111 چیست؟

- در هر نقطه از ایران بدون نیاز به گرفتن پیش شماره به خط ارتباطی 111 وصل می شوید.

- قبل طرح هر موضوعی با سامانه ارتباط مردم و دولت، داشتن کد ملی الزامی است.

- در صورتی که متقاضی، اطلاعات شخصی خود را در اختیار قرار ندهد، نمی تواند تقاضایش را از سیستم پیگیری نموده و از روند رسیدگی آن مطلع شود.

- از تماسهای مکرر با سیستم برای بیان یک تقاضا اجتناب کنید؛ زیرا سوابق تماس شما در سیستم موجود است و در صورت تکراری بودن ثبت نمی شود.

- از تکرار هر موضوع مورد نظر در سایر قالب ها مانند نامه، پیامک و ... و یا از طریق سایر اعضای خانواده اجتناب نمایید؛ زیرا سیستم نرم افزاری سامد یکپارچه بوده و پیام از هر کانالی و به هر نامی که در سیستم ثبت شود، روند رسیدگی مشابه دارد و ثبت مجدد پیام ها امکان پذیر نمی باشد.

- برای صرفه جویی در وقت و هزینه خود، در زمان هایی که صف انتظار تلفن 111شلوغ است، تماس را ازطریق سیستم ضبط پیام ادامه داده و یا ارتباط را به ساعات دیگر موکول کنید.

- درصورتی که پیام دریافت شده به شخصی غیر ازتماس گیرنده برگردد، مانند همسر، فرزند، پدر، مادرو...الزامی است مشخصات فردی که تقاضا به او مربوط است، ذکر شود نه شخص تماس گیرنده .

- سعی کنید از ذکر موارد متعدد در تقاضای خود یا شرح مفصل آن اجتناب نمایید. فقط مواردی را که برای شما اضطراری است، مطرح کنید .

8. آیین نامه چگونگی رفع اختلاف بین دستگاه های اجرایی از طریق ساز و کارهای داخلی قوه مجریه مشمول کدام دستگاه های اجرایی می باشد ؟

با استناد به ماده 1 آیین نامه چگونگی رفع اختلاف بین دستگاه های اجرایی از طریق ساز و کارهای داخلی قوه مجریه مصوب 1386 دستگاه های مشمول آیین نامه مورد نظر به شرح ذیل می باشند :

الف ـ دستگاه اجرایی: هر یک از دستگاه‌های موضوع ماده (160) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب 1383ـ که زیرمجموعه قوه مجریه می‌باشند و در این آیین‌نامه حسب مورد به دستگاه ستادی، دستگاه زیرمجموعه و دستگاه استانی تقسیم می‌شوند.

ب ـ دستگاه ستادی: وزارتخانه و مؤسسه دولتی که زیر نظر وزارتخانه یا مؤسسه دولتی دیگری نباشد.

ج ـ دستگاه زیرمجموعه: کلیه تشکیلات اداری و نیز واحدهای سازمانی که تابعه یا وابسته به یک دستگاه ستادی می‌باشند.

د ـ دستگاه استانی: هر یک از دستگاه‌های زیرمجموعه که مأموریت استانی دارد.

9. مفاد ماده 91 قانون مدیریت خدمات کشوری به چه مواردی اشاره می نماید ؟

"" اخذ رشوه و سوء استفاده از مقام اداری ممنوع می باشد . استفاده از هرگونه امتیاز ، تسهیلات ، حق مشاوره ، هدیه و موارد مشابه در مقابل انجام وظایف اداری و وظایف مرتبط با شغل توسط کارمندان دستگاههای اجرایی در تمام سطوح از افراد حقیقی و حقوقی به جز دستگاه ذی ربط خود تخلف محسوب می شود . ""

11. مبلغی وام جهت اشتغال درخواست دارم چگونه اقدام کنم ؟

از طریق بانک‌های عامل استانی ، شهرستانی یا سرپرستی استانها و همچنین صندوق کارآفرینی امید استان پیگیری نمایید.

 

12. نحوه درخواست اشتغال در دستگاه های دولتی چگونه است ؟

استخدام در دستگاه های دولتی صرفاً از طریق شرکت در آزمون( فراخوان جراید ) و سیر مراحل قانونی و از دستگاه های مرتبط قابل پیگیری خواهد بود .

تاریخ به روز رسانی:
1398/03/27
تعداد بازدید:
55
Powered by DorsaPortal